DIADA PAU CASALS- BARCELONA 2018/ PABLO CASALS DAY

DIADA PAU CASALS- BARCELONA 2018/ PABLO CASALS DAY La 4a edició de la Diada Pau Casals Barcelona s’estrena el 12 de juny (20.30h) al Palau de la Música Catalana amb Sol Gabetta, violoncel, i Bertrand Chamayou, piano. El 14 de juny (20h) acte-concert gratuït a la Plaça del Rei de Barcelona.

La Fundació Pau Casals (Premi Nacional de Cultura 2018) i la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana, en el marc de la Diada Pau Casals Barcelona 2018, organitzen un concert al Palau de la Música Catalana el dia 12 de juny a les 20.30 h amb la prestigiosa violoncel·lista Sol Gabetta, acompanyada del virtuós pianista francès Bertrand Chamayou, que interpretaran obres de Schumann, Britten i Chopin. L’acte també comptarà amb un breu parlament de Marta Casals Istomin, Cofundadora i Presidenta de la Fundació Pau Casals.
Amb aquest concert, la Fundació Pau Casals vol celebrar i commemorar el vincle històric i simbòlic de Pau Casals amb el Palau de la Música Catalana, com també la dimensió musical internacional del Mestre en el marc de la celebració de la Diada Pau Casals.
L’any 1920 Pau Casals va crear al Palau de la Música Catalana, l’Orquestra Pau Casals, la qual té les seves arrels històriques en l’actual Orquestra de la Ciutat de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC). A més, va ser al mateix Palau de la Música, on es celebraven els concerts matinals de l’Associació Obrera de Concerts que el Mestre va impulsar per apropar la música a la classe treballadora.
La Diada Pau Casals vol mantenir viu el record d’aquest vincle històric i transmetre a les noves generacions el llegat musical i humanístic de Pau Casals.

PROGRAMA DEL CONCERT PAU CASALS 2018
12 DE JUNY – 20:30H – PALAU DE LA MÚSICA

R. Schumann: 5 Peces d’estil popular, op. 102
B. Britten: Sonata en Do major, op. 65
F. Chopin: Sonata en Sol menor op. 65
Les entrades del concert commemoratiu ja estan a la venda i es poden adquirir a les taquilles o accedint a la pàgina web Palau de la Música Catalana
Venda d'entrades www.palaumusica.cat

La Fundació Pau Casals també organitzarà un acte commemoratiu a la Plaça del rei, el dia 14 de juny a les 20h obert a tota la ciutadania, que comptarà amb l’actuació de l’Orquestra Xavier Montsalvatge de l’IEA Oriol Martorell, amb l’Orquestra Amadeus i la Orq. Simfònica del projecte VOZES i amb l’actuació d’un grup de 40 violoncel·listes dirigits pel mestre Josep Pons, director de l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu.

La Diada Pau Casals se celebra a Barcelona des de l’any 2015 i enguany s’hi ha adherit la ciutat de Montevideo (Uruguai), gràcies a un acord de col·laboració institucional que permetrà desenvolupar diferents iniciatives culturals i commemorar l’impacte de la presència de Pau Casals a aquell país. El 15 de juny a Montevideo, l'Orquestra Juvenil del SODRE d'Uruguai celebrarà un concert homenatge a Pau Casals, en record a la seva presència l’any 1931 per inaugurar la principal sala simfònica del país, i els concerts i activitats culturals que va realitzar l’any 1934 acompanyat de Margarita Xirgu.